بال اسکرو هایوین

بال اسکرو هایوین

بال اسکرو قطعه ای است مکانیکی برای تبدیل حرکت دورانی به حرکت خطی با بالاترین دقت و بیشترین بازده .بال اسکروهای هایوین با داشتن کیفییتی عالی و تنوع فراوان در صنعت بسیار پر کاربرد هستند.

بطورکلی مهره در بال اسکروهای هایوین به پنج کلاس مختلف تقسیم میشود. که با توجه به اندازه گام و سرعت مهره موارد استفاده گوناگون دارد.

مهره با ساچمه برگردان خارجی

در این نوع مهره ساچمه ها ابتدا در رزوه پیچ حرکت کرده و بعد از طی کردن مسیر از طریق یک  تیوب که بر روی مهره قرار دارد و از بیرون قابل رویت است به ابتدای مسیر باز می گردند و این سیکل مرتبا تکرار می شود

3k-tablo

مهره با ساچمه برگردان داخلی

در این مدل مهره ساچمه ها در حلقه هایی مجزا حرکت کرده و بعد از پایان مسیر بوسیله یک ساچمه برگردان داخلی به ابتدای مسیر بازمی گردند. در این مدل مهره ساچمه ها مسیر کوتاهتری معادل یک دور کامل را طی می کنند. این مدل مهره مناسب برای پیچ ها با رزوه کوتاه است. همچنین قطر خارجی این مهره ها نسبت به سایر مهره ها کوچکتر می باشند.

2

 

مهره با ساچمه برگردان از مدل end cap

دسته سوم از مهره ها مدل end cap می باشد. این مهره ها از لحاظ کارکرد بسیار شبیه به مهره ها با ساچمه برگردان خارجی است و تنها تفاوت آن این است که ساچمه برگردان از داخل مهره عبور می کند و به همین علت نیز قطر خارجی این مهره ها کمی از سایر مهره ها بیشتر است. مهره های end cap مناسب برای پیچ ها با گام های بالاست. همچنین این مهره مدل دوبل ندارد.

4

دسته چهارم از مهره ها مدل Super S می باشد

ساختار کلی این مدل بسیار شبیه مدل های end cap بوده با این تفاوت که بجای end cap قطعه ای بنام cassette وظیفه انتقال ساچمه ها به ابتدای مسیر را به عهده دارد. این مهره ها دارای صدای بسیار پایین در حین کار هستند. همچنین دارای قابلیت شتابگیری بالا می باشند.مهره های  cassette دار مناسب برای بارهای سبک و فشرده طراحی شده اند.

دسته پنجم از مهره ها نوع گردان هستند.

این مهره ها دارای دو ردیف کلی ساچمه هستند. ردیف اول که بسیار شبیه مدل end cap است و شامل ساچمه هایی که با پیچ در ارتباطند و ردیف دوم که بین پوسته اول و دوم قرار دارند و وظیفه گرداندن پوسته دوم به دور پوسته اول را به عهده دارند. این مدل مهره برای کاربردهایی است که در آن پیچ متحرک بوده و مهره ثابت است.

rotating-ball-nut-assembly

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *