کنترلر سینتک SYNTEC

کنترلر یکی از مهترین اجزای یک دستگاه سی ان سی و حتی به نظر بسیاری از مهندسان مهمترین جز یک دستگاه سی ان سی است. در حقیقت مغز یک دستگاه سی ان سی کنترلر آن است .

کنترلر اطلاعات را بررسی و کد ها را خوانده و کد ها را به صورت پالس به موتورهای حرکتی داده تا موتورها در مکان و موقعیت مناسب خود کار کنند.

متداول ترین کنترلرهای موجود در بازار ایران در حوزه فلزات سینتک زیمنس و فانوک

و متداول ترین کنترلر ها در حوزه چوب و سنگ سینتک و رادونیکس و DSP است.

در حال حاضر و با پیشرفت صنعت سی ان سی چوب و منبت در کشور تمایل به استفاده از کنترلر های صنعتی و سطح بالا بسیار زیاد شده است و در این میان کنترلر سری ۶ از شرکت سینتک به علت سرعت و کارایی بالا طرفداران بسیاری دارد. در ادامه به معرفی این کنترلر می پردازیم:

کنترلرهای سری ۶ محصول شرکت سینتک  SYNTECکشور تایوان (Taiwan) که برای کنترل سی ان سی های فلز طراحی شده اند اسپیندل آنالوگ را کنترل می‌نماید. این کنترلرها با داشتن سرعت بالا برای استفاده در سی ان سی های چوب و سنگ نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.همچنین این کنترلرها دارای محیط گرافیکی مناسبی هستند و کیفیت و کارایی خوبی داشته و دارای خروجی مجزا برای اسپیندل هستند.

کنترلرهای سری ۶ شرکت سینتک در حالت پیش‌فرض ۵۱۲ مگابایت حافظه (Compact Flash) دارد. سری ۶ شرکت سینتک قابلیت خواندن فایل‌های ‌CAD/CAM به صورت انتخابی را دارند.

این کنترلرها زبان استاندارد برنامه‌نویسی ISO-G تطابق دارند. این نوع سری از کنترلرهای شرکت سینتک از سیستم تصحیح خطا بهره می‌برد و دقت آن‌ها به ۰٫۱ میکرومتر می‌رسد.

سیستم تصحیح خطا به سیستمی می گویند که در صورتی که سیستم در حال کار در اثر نویز یا خطاهای الکترونیکی یا مکانیکی دچار خطا شود قابلیت تصحیح خطاهای خود را داشته باشد. این سیستم ها که به آنها سیستم های حلقه بسته یا Close loop نیز می گویند با بررسی پالس های فرستاده شده با پالس های دریافتی قابلیت اصلاح خطا ها و اشتباهات سیستم را دارند.

کنترلر سری ۶ شرکت سینتک توانایی کنترل چهار محور و دو اسپیندل را دارد و همچنین دو مسیر همزمان در ماشینکاری دارد. کنترلر مدل سری ۶ شرکت سینتک، مدلی ساده برای ماشین‌‌های سی ان سی تراش و فرز است. علاوه بر این به علت سرعت بالای کنترلر این کنترلر قابلیت کار بر روی دستگاه های سی ان سی چوب و سنگ را نیز دارد سرعت انتقال اطلاعات ۱۰۰ مگابیت ثانیه می‌باشد. سری ۶ دارای نوع تراش و فرز می‌باشد که به علت تقریبا یکسان بودن مشخصات آن‌ها، در این یادداشت با هم بیان شده‌اند.

زمان پردازش کنترلر سری ۶ برابر ۱۵۰ بلوک در هر ثانیه است. (۵ میلی‌ثانیه) و دقت دستگاه به یک‌دهم‌ میکرومتر می‌رسد. سری ۶ شرکت سین‌تک کشور تایوان، به طور پیش فرض با سیستم عامل Win CEE  کار می کنند.

صفحه نمایش کنترلر سری ۶ در حالت استاندارد ۸٫۴ اینچ است. این صفحه نمایش تمام رنگی است. کیفیت صفحه نمایش متوسط است. این کنترلر امکان عیب‌یابی خودکار را دارد. واحد کنترلر سری ۶ سین‌تک، اینچ و متریک است و از مختصات کارتزین بهره می‌ گیرد.

حداکثر تعداد ورودی و خروجی دیجیتال کنترلر سری۶ به ترتیب ۳۲ و ۳۲ است. این کنترلر رم ۲۵۶ مگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ مگابایتی  دارد که در هر دو نوع تراش و فرز یکسان می باشد.

این سری از کنترلرها، ورودی RJ-45، Rs485 و دو عدد یو اس بی (USB) دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *